William Vikan

Instruktør på Røa

E-post: williamvikan@outlook.com

William går sitt tredje år på Kunsthøgskolen i Oslo sin jazz-beachlor, og gikk et år på Balettakademien i Stockholm. Han startet å danse street/commercial og Ballett, og begynte med jazz og samtidsdans da han flyttet til Sverige. Han har flere års erfaring med undervisning, og vært med på å koreografere en rekke forestillinger. I 2022 danset William på P3-gull, og var danser i Flora Crocker Ångman sin master i opera «Rusalka». Han var også medvirkende danser i Yaniv Cohen sin master-oppsetting «A Deficit Delight» i 2023. Han jobber som danselærer på Extend - Art of Dance i Tønsberg. I William sine klasser er det stort fokus på å lytte til musikken, og skiftet mellom kvaliteter. Han synes det er viktig å skape et trygt rom der alle har plass til å jobbe med egen utvikling.